
توسعه بازار یکی از استراتژییهای رشد شرکت است که بازارهای جدیدی را برای محصولات و خدمات فعلی شناسایی کرده و توسعه میدهد. استراتژی توسعه بازار، مشتریان بالقوهی جدید را در بازارهای جدید و غیرمشتریان را در بازار هدف کنونی، هدف خود قرار میدهد. در واقع استراتژی توسعه بازار شامل گسترش بازار بالقوه در میان کاربران جدید میشود. این کاربران جدید میتوانند در بخشهای جغرافیایی جدید، در گروههای اجتماعی جدید، در گروههای روانشناختی جدید و در بخشهای صنعتی جدید در نظر گرفته شوند؛ بهعبارت دیگر استراتژی توسعه بازار میتواند نوعی روش استفادهی جدید از یک محصول یا خدمت را نیز در بر گیرد.
در اینفوگرافیک زیر به بررسی توسعه بازار و نمونههای موفق آن پرداختهایم:
برای مطالعهی مقالهی اینفوگرافیک فوق، به مقالهی «نمونههای موفق و ناموفق در توسعه بازار» مراجعه نمایید.